نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آسیب‌شناسی آسیب‌شناسی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل تحلیلی سه‌شاخگی «3c» [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 245-265]
  • آمایش ارائه مدل ارتقای بهره‌وری مدیران مبتنی بر باز مهندسی و آمایش آموزش عالی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 427-447]
  • آموزش ابتدایی ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه‌های شهرکرمان بارویکرد بهینه کاوی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 181-209]
  • آموزش‌پذیر پیش‌بینی خودکنترلی براساس مهارت‌های اجتماعی و رفتاری دانش‌آموزان با نیازهای ویژة ذهنی آموزش‌پذیر دبستان‌های استثنایی شهر تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 61-86]
  • آموزش راهبردی تفکر اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 247-267]
  • آموزش ریاضی تحلیل ابعاد اجتماعی دانش محتوای آموزشی در آموزش ریاضی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 67-92]
  • آموزش عالی شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر چابکی رفتاری سازمانی در بخش آموزش عالی با به کارگیری فراترکیب و تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 59-82]
  • آموزش عالی ارائه مدل ارتقای بهره‌وری مدیران مبتنی بر باز مهندسی و آمایش آموزش عالی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 427-447]
  • آموزش کارآفرینی بازی های خلاق مبنایی برای شکل گیری نگرش کارآفرینانه در کودکان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 495-523]
  • آموزش‌های مهارتی ارائة مدل خط‌مشی‌گذاری آموزشی مبتنی بر رویکرد رفتاری در حوزة آموزش‌های مهارتی در ایران: یک مطالعة کیفی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 361-382]
  • آموزش و پرورش بررسی عوامل مؤثر بر تحول در حوزه فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش ایران (مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر تهران) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 381-402]
  • آموزش و پرورش آسیب‌شناسی برنامة معلم پژوهنده در آموزش و پرورش ایران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 339-366]
  • آموزش و پرورش ارائه الگوی نظام جذب و تأمین نیروی انسانی حرفه‌ای در آموزش و پرورش [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 163-191]
  • آموزش و پرورش استثنائی ارائة مدلی برای پاسخگوبودن مدارس عادی به کودکان اوتیسم بر پایة رفتارشناسی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • آینده‌پژوهی طراحی مدل کیفی آینده‌پژوهی با رویکرد تفکر استراتژیک در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 7-32]
  • آینده‎نگری طراحی مدل کیفی آینده‌پژوهی با رویکرد تفکر استراتژیک در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 7-32]

ا

  • اثربخشی ارائة مدل سنجش اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 123-152]
  • اثربخشی رهبری شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای اثربخشی رهبری مدیران پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان (مطالعة کیفی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 391-425]
  • اجرای خط‌مشی شناسایی موانع اجرای اثربخش خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش با استفاده از روش دلفی فازی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 267-295]
  • احساس تنهایی ارتباط احساس تنهایی و ترس از ارزیابی منفی اجتماعی با استفادۀ آسیب‌زا از تلفن همراه در دانشجویان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 525-541]
  • اختلالات اوتیسم ارائة مدلی برای پاسخگوبودن مدارس عادی به کودکان اوتیسم بر پایة رفتارشناسی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • ارزشیابی طراحی الگوی اعتبارسنجی استانداردهای بین‌المللی نظام ارزشیابی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 325-354]
  • ارزشیابی آموزشی تبعات شکل‌گیری فرهنگ ارزشیابی کاذب در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 261-297]
  • ارزشیابی کاذب تبعات شکل‌گیری فرهنگ ارزشیابی کاذب در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 261-297]
  • استانداردهای بین‌المللی طراحی الگوی اعتبارسنجی استانداردهای بین‌المللی نظام ارزشیابی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 325-354]
  • استانداردهای فرایندی بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر استانداردهای فرایندی NCTM بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایة پنجم در درس ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 195-214]
  • استانداردهای فرایندی NCTM بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر استانداردهای فرایندی NCTM بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایة پنجم در درس ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 195-214]
  • استصلاح اهل مسئولیت حکومت اسلامی در هدایت متربیان از دیدگاه فقهی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 265-291]
  • استفادۀ آسیب‌زا از تلفن همراه ارتباط احساس تنهایی و ترس از ارزیابی منفی اجتماعی با استفادۀ آسیب‌زا از تلفن همراه در دانشجویان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 525-541]
  • اسلام‌گرا تحولات تاریخی گفتمان معلم در ایران معاصر [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 193-222]
  • اضطراب امتحان تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دارای افت تحصیلی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 87-106]
  • اضطراب امتحان نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان در رابطة بین تنظیم شناختی هیجان و تعلل‌ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 343-360]
  • اضطراب امتحان پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، کمال‌گرایی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان دبیرستانی شهر قم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 35-58]
  • اضطراب امتحان رابطة بی‌علاقگی تحصیلی و اضطراب امتحان با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 449-467]
  • اعتبارسنجی طراحی الگوی اعتبارسنجی استانداردهای بین‌المللی نظام ارزشیابی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 325-354]
  • اعتماد سازمانی بررسی تأثیر عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی بر نوآوری مدیران مدارس (مورد مطالعه: مدارس یزد) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 155-179]
  • اعضای هیئت علمی واکاوی موانع و مشکلات فعالیت اعضای هیئت علمی در نظام آموزش ‌عالی تربیت معلم [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 93-121]
  • افت تحصیلی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دارای افت تحصیلی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 87-106]
  • اقتدار معلم کاوشی بر فهم ابعاد اقتدار معلمی در کلاس درس دانشگاهی؛ با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 53-79]
  • اقدام‌پژوهی آسیب‌شناسی برنامة معلم پژوهنده در آموزش و پرورش ایران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 339-366]
  • القای جمع‌ الجمعی انفسی و آفاقی طراحی الگوی ساختاری- روشی تدریس رصدخانه ای به ابتنای نظریه ربط ها و نسبت ها (با تمرکز بر القای جمع الجمعی انفسی و آفاقی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 295-328]
  • الگوی جذب ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان (با رویکرد آمیخته) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 297-315]
  • انضباط فردی تحلیل ابعاد اجتماعی دانش محتوای آموزشی در آموزش ریاضی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 67-92]
  • انگیزش شغلی تأثیر ابعاد مدیریت دانش بر انگیزش و عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی شهر شیراز [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 221-244]
  • انگیزه پیشرفت تحصیلی تاثیرآموزش زیست شناسی مبتنی بر رویکرد سازنده‌گرایی بر خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 81-103]
  • اهمال‌کاری تحصیلی پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، کمال‌گرایی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان دبیرستانی شهر قم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 35-58]

ب

  • بازمهندسی ارائه مدل ارتقای بهره‌وری مدیران مبتنی بر باز مهندسی و آمایش آموزش عالی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 427-447]
  • بازی‌های خلاق بازی های خلاق مبنایی برای شکل گیری نگرش کارآفرینانه در کودکان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 495-523]
  • برنامة‌ درسی میزان انطباق محتوای برنامه‌های درسی دورة ابتدایی با نیازهای مرتبط با ارتقای سواد محیط‌ زیستی دانش‌آموزان در حوزة شناختی از دیدگاه معلمان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 37-65]
  • برنامة درسی تربیت معلم آسیب‌شناسی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل تحلیلی سه‌شاخگی «3c» [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 245-265]
  • برنامه‌ریزی استراتژیک طراحی راهبردی برنامة درس‌پژوهی در مقطع ابتدایی با روش‌های SWOT و QSPM [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 367-404]
  • برند تعهد در آموزش عالی از مسیر دوسو‌توانی برند دانشگاه علامه طباطبایی تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 321-338]
  • بهره‌وری ارائه مدل ارتقای بهره‌وری مدیران مبتنی بر باز مهندسی و آمایش آموزش عالی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 427-447]
  • بهزیستی پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی براساس مؤلفه‌های خودارزشمندی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 203-220]
  • بهزیستی تأثیر مداخلات روان‌شناسی مثبت‌نگر بر تاب‌آوری، بهزیستی روان‌شناختی و شادکامی پدران وابسته به مواد مخدر دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 223-245]
  • بهزیستی روان‌شناختی پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی براساس مؤلفه‌های خودارزشمندی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 203-220]
  • بی‌انگیزگی تحصیلی مفهوم‌پردازی فلات تحصیلی و شناسایی عوامل زمینه‌ای مؤثر بر آن [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 299-320]
  • بی‌تفاوتی سازمانی کیفیت زندگی کاری و نقش آن در بی‌تفاوتی سازمانی معلمان ورزش [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 245-260]
  • بی‌علاقگی تحصیلی رابطة بی‌علاقگی تحصیلی و اضطراب امتحان با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 449-467]
  • بیگانگی شغلی بررسی وضعیت سایش اجتماعی کارکنان و رابطة آن با بیگانگی شغلی کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 181-201]

پ

  • پارسونز رویکرد قرآن کریم در نظم اجتماعی نسبت به نظریه نظم اجتماعی پارسونز [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 363-390]
  • پذیرش دانشجو شناسایی مشکلات فرایند مصاحبه تخصصی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائة الگوی مطلوب [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 105-136]
  • پرسشنامة هیجان‌های تحصیلی رواسازی پرسشنامة هیجان‌های تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی (AEQ-ES) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 153-179]
  • پژوهش آسیب‌شناسی برنامة معلم پژوهنده در آموزش و پرورش ایران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 339-366]
  • پویایی محیط کاوشی بر فهم ابعاد اقتدار معلمی در کلاس درس دانشگاهی؛ با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 53-79]
  • پیشرفت تحصیلی بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر استانداردهای فرایندی NCTM بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایة پنجم در درس ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 195-214]

ت

  • تأثیر مولد کاوشی بر فهم ابعاد اقتدار معلمی در کلاس درس دانشگاهی؛ با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 53-79]
  • تأمین نیروی انسانی متخصص ارائه الگوی نظام جذب و تأمین نیروی انسانی حرفه‌ای در آموزش و پرورش [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 163-191]
  • تاب‌آوری تأثیر مداخلات روان‌شناسی مثبت‌نگر بر تاب‌آوری، بهزیستی روان‌شناختی و شادکامی پدران وابسته به مواد مخدر دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 223-245]
  • تبعات و آسیب‌ها تبعات شکل‌گیری فرهنگ ارزشیابی کاذب در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 261-297]
  • تحول بررسی عوامل مؤثر بر تحول در حوزه فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش ایران (مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر تهران) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 381-402]
  • تدریس بررسی و کشف مدل‌های ذهنی دانش آموزان متوسطۀ اول در خصوص مفهوم حجم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 329-361]
  • تدریس رصدخانه‌ای طراحی الگوی ساختاری- روشی تدریس رصدخانه ای به ابتنای نظریه ربط ها و نسبت ها (با تمرکز بر القای جمع الجمعی انفسی و آفاقی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 295-328]
  • تربیت مسئولیت حکومت اسلامی در هدایت متربیان از دیدگاه فقهی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 265-291]
  • تربیت ‌معلم شناسایی مشکلات فرایند مصاحبه تخصصی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائة الگوی مطلوب [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 105-136]
  • ترس از ارزیابی منفی اجتماعی ارتباط احساس تنهایی و ترس از ارزیابی منفی اجتماعی با استفادۀ آسیب‌زا از تلفن همراه در دانشجویان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 525-541]
  • تسبیب و تفویض مسئولیت حکومت اسلامی در هدایت متربیان از دیدگاه فقهی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 265-291]
  • تعلل‌ورزی نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان در رابطة بین تنظیم شناختی هیجان و تعلل‌ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 343-360]
  • تعلیم و تربیت بررسی نابرابری‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در مقایسه با شاخص‌های کشوری و ارائة الگویی برای تحقق عدالت آموزشی با تأکید بر فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 383-413]
  • تعهد تعهد در آموزش عالی از مسیر دوسو‌توانی برند دانشگاه علامه طباطبایی تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 321-338]
  • تفکر استراتژیک طراحی مدل کیفی آینده‌پژوهی با رویکرد تفکر استراتژیک در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 7-32]
  • تنش بررسی مهارت‌های مقابله با فشارهای روانی و مشکلات براساس نظریة روان‌شناختی فولکمن و لازاروس در مثنوی معنوی با تکیه بر حکایت «شیر و نخجیران» [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 355-380]
  • تنظیم شناختی هیجان نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان در رابطة بین تنظیم شناختی هیجان و تعلل‌ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 343-360]
  • تنظیم هیجان نقش واسطه‌ای اضطراب امتحان در رابطة بین تنظیم شناختی هیجان و تعلل‌ورزی تحصیلی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 343-360]
  • توانمندسازی روان‌شناختی نقش میانجی‌ توانمندسازی روان‌شناختی در رابطة بین کارآمدی جمعی معلمان و هیجانات تدریس [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 107-129]
  • توانمندی‌های شخصیتی نقش میانجی درگیری شغلی معلمان در رابطة توانمندی‌های شخصیتی با فرسودگی شغلی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 317-341]

ج

  • جذب ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان (با رویکرد آمیخته) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 297-315]
  • جذب دانشجومعلم ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 245-264]

چ

  • چابکی شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر چابکی رفتاری سازمانی در بخش آموزش عالی با به کارگیری فراترکیب و تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 59-82]
  • چابکی سازمانی شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر چابکی رفتاری سازمانی در بخش آموزش عالی با به کارگیری فراترکیب و تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 59-82]

ح

  • حجم بررسی و کشف مدل‌های ذهنی دانش آموزان متوسطۀ اول در خصوص مفهوم حجم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 329-361]
  • حرفه‌ای‌‌شدن ابعاد و الزامات حرفه‌ای‌شدن مدیران‌ مدارس(مورد مطالعه: دبیرستان‌های دخترانة شهر مشهد) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 137-162]
  • حرفه‌‌ای‌شدن مدیران ابعاد و الزامات حرفه‌ای‌شدن مدیران‌ مدارس(مورد مطالعه: دبیرستان‌های دخترانة شهر مشهد) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 137-162]
  • حرکت‌شناسی بررسی سطح یادگیری دانش‌آموزان از مفاهیم فیزیک به کمک مدل ساختن‌گرایی APOS [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 133-161]
  • حفظ و پایداری رویکرد قرآن کریم در نظم اجتماعی نسبت به نظریه نظم اجتماعی پارسونز [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 363-390]
  • حمایت اجتماعی بررسی وضعیت سایش اجتماعی کارکنان و رابطة آن با بیگانگی شغلی کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 181-201]
  • حوزة شناختی میزان انطباق محتوای برنامه‌های درسی دورة ابتدایی با نیازهای مرتبط با ارتقای سواد محیط‌ زیستی دانش‌آموزان در حوزة شناختی از دیدگاه معلمان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 37-65]

خ

  • خدمات شناسایی و ارزیابی مؤلفه‌های کیفیت خدمات واحدهای آموزش دانشگاه: رویکرد آمیخته (مورد: واحد آموزش یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 105-131]
  • خط‌مشی شناسایی موانع اجرای اثربخش خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش با استفاده از روش دلفی فازی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 267-295]
  • خط‌مشی‌گذاری شناسایی موانع اجرای اثربخش خط‌مشی‌های وزارت آموزش و پرورش با استفاده از روش دلفی فازی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 267-295]
  • خط‌مشی‌گذاری ارائة مدل خط‌مشی‌گذاری آموزشی مبتنی بر رویکرد رفتاری در حوزة آموزش‌های مهارتی در ایران: یک مطالعة کیفی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 361-382]
  • خط‌مشی‌گذاری آموزشی ارائة مدل خط‌مشی‌گذاری آموزشی مبتنی بر رویکرد رفتاری در حوزة آموزش‌های مهارتی در ایران: یک مطالعة کیفی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 361-382]
  • خلاقیت بررسی رابطه خلاقیت و هوش عاطفی با راهبردهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شهر نایین [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 83-104]
  • خودارزشمندی پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی براساس مؤلفه‌های خودارزشمندی در دانشجویان دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 203-220]
  • خودکارآمدی تحصیلی تاثیرآموزش زیست شناسی مبتنی بر رویکرد سازنده‌گرایی بر خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 81-103]
  • خودکارآمدی تحصیلی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دارای افت تحصیلی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 87-106]
  • خودکنترلی پیش‌بینی خودکنترلی براساس مهارت‌های اجتماعی و رفتاری دانش‌آموزان با نیازهای ویژة ذهنی آموزش‌پذیر دبستان‌های استثنایی شهر تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 61-86]

د

  • دانش آموزان بررسی علل گرایش دانش آموزان به کتاب های کمک‌درسی ریاضی از دیدگاه دبیران و دانش آموزان (پژوهش آمیخته) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 469-493]
  • دانش‌آموزان ابتدایی رواسازی پرسشنامة هیجان‌های تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی (AEQ-ES) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 153-179]
  • دانش‌آموزان ابتدایی اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 247-267]
  • دانش‌آموزان با نیازهای ویژة ذهنی پیش‌بینی خودکنترلی براساس مهارت‌های اجتماعی و رفتاری دانش‌آموزان با نیازهای ویژة ذهنی آموزش‌پذیر دبستان‌های استثنایی شهر تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 61-86]
  • دانش‌آموزان تیزهوش مقایسه سرمایه روان شناختی، شادکامی و ذهن‌آگاهی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دبیرستان های پسرانه [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 215-243]
  • دانش‌آموزان عادی مقایسه سرمایه روان شناختی، شادکامی و ذهن‌آگاهی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دبیرستان های پسرانه [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 215-243]
  • دانشجو معلم ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان (با رویکرد آمیخته) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 297-315]
  • دانشجومعلم ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 245-264]
  • دانشجومعلمان طراحی الگوی مربی‌گری فرایند کارورزی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 7-39]
  • دانشجویان رابطه بین ادراک دانشجویان از کیفیت فضای دانشگاه و سازگاری آن‌ها با دانشگاه: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 7-33]
  • دانشجویان رابطة بی‌علاقگی تحصیلی و اضطراب امتحان با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 449-467]
  • دانشجویان ارتباط احساس تنهایی و ترس از ارزیابی منفی اجتماعی با استفادۀ آسیب‌زا از تلفن همراه در دانشجویان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 525-541]
  • دانش‌ زیبایی‌شناسی تبیین مدل سوادآموزی زبان‌شناختی دانشجومعلمان رشتة علوم‌تربیتی دانشگاه فرهنگیان براساس دانش ‌زیباشناختی، هوش‌اجتماعی و درک مبتنی بر تحلیل [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 131-154]
  • دانشگاه فرهنگیان ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 245-264]
  • دانشگاه فرهنگیان طراحی الگوی مربی‌گری فرایند کارورزی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 7-39]
  • دانشگاه فرهنگیان واکاوی موانع و مشکلات فعالیت اعضای هیئت علمی در نظام آموزش ‌عالی تربیت معلم [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 93-121]
  • دانشگاه فرهنگیان ارائة مدل سنجش اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 123-152]
  • دانشگاه فرهنگیان ارائة الگوی جذب دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان (با رویکرد آمیخته) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 297-315]
  • دانشگاه فرهنگیان شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای اثربخشی رهبری مدیران پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان (مطالعة کیفی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 391-425]
  • دبیران بررسی علل گرایش دانش آموزان به کتاب های کمک‌درسی ریاضی از دیدگاه دبیران و دانش آموزان (پژوهش آمیخته) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 469-493]
  • دبیران تربیت بدنی تأثیر ابعاد مدیریت دانش بر انگیزش و عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی شهر شیراز [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 221-244]
  • درس‌پژوهی طراحی راهبردی برنامة درس‌پژوهی در مقطع ابتدایی با روش‌های SWOT و QSPM [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 367-404]
  • درک ‌مبتنی بر تحلیل تبیین مدل سوادآموزی زبان‌شناختی دانشجومعلمان رشتة علوم‌تربیتی دانشگاه فرهنگیان براساس دانش ‌زیباشناختی، هوش‌اجتماعی و درک مبتنی بر تحلیل [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 131-154]
  • درگیری تحصیلی رابطه بین ادراک دانشجویان از کیفیت فضای دانشگاه و سازگاری آن‌ها با دانشگاه: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 7-33]
  • درگیری شغلی نقش میانجی درگیری شغلی معلمان در رابطة توانمندی‌های شخصیتی با فرسودگی شغلی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 317-341]
  • دورة ابتدایی میزان انطباق محتوای برنامه‌های درسی دورة ابتدایی با نیازهای مرتبط با ارتقای سواد محیط‌ زیستی دانش‌آموزان در حوزة شناختی از دیدگاه معلمان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 37-65]
  • دوسوتوانی تعهد در آموزش عالی از مسیر دوسو‌توانی برند دانشگاه علامه طباطبایی تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 321-338]
  • دوسوتوانی برند تعهد در آموزش عالی از مسیر دوسو‌توانی برند دانشگاه علامه طباطبایی تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 321-338]

ذ

  • ذهن‌آگاهی مقایسه سرمایه روان شناختی، شادکامی و ذهن‌آگاهی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دبیرستان های پسرانه [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 215-243]

ر

  • راهبردهای انگیزشی بررسی رابطه خلاقیت و هوش عاطفی با راهبردهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شهر نایین [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 83-104]
  • راهبردهای یادگیری خودتنظیمی تأثیر آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی بر خودکارآمدی تحصیلی و اضطراب امتحان دانش‌آموزان دختر دارای افت تحصیلی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 87-106]
  • راهبردهای یادگیری- یاددهی اثربخشی راهبردهای یادگیری- یاددهی با تأکید بر ICT فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی دانشجومعلمان رشتة جغرافیای دانشگاه فرهنگیان گیلان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 293-324]
  • رشد قضاوت اخلاقی رابطة فلسفة تربیتی و سبک شناختی در حل مسألة معلم با رشد قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 7-35]
  • رفتار سایشی بررسی وضعیت سایش اجتماعی کارکنان و رابطة آن با بیگانگی شغلی کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 181-201]
  • رفتارشناسی اوتیسم ارائة مدلی برای پاسخگوبودن مدارس عادی به کودکان اوتیسم بر پایة رفتارشناسی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • رهبر شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای اثربخشی رهبری مدیران پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان (مطالعة کیفی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 391-425]
  • رواسازی رواسازی پرسشنامة هیجان‌های تحصیلی دانش‌آموزان دوره ابتدایی (AEQ-ES) [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 153-179]
  • رویکرد رفتاری ارائة مدل خط‌مشی‌گذاری آموزشی مبتنی بر رویکرد رفتاری در حوزة آموزش‌های مهارتی در ایران: یک مطالعة کیفی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 361-382]
  • رویکرد رفتاری شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر چابکی رفتاری سازمانی در بخش آموزش عالی با به کارگیری فراترکیب و تحلیل سلسله‌مراتبی گروهی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 59-82]
  • رویکرد سازنده‌گرایی تاثیرآموزش زیست شناسی مبتنی بر رویکرد سازنده‌گرایی بر خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 81-103]

ز

  • زبان و ادبیات فارسی تحلیلی بر نقش طراحی آموزشی در توسعۀ حرفه‌ای کارورزان رشته زبان و ادبیات فارسی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 269-294]
  • زیست‌شناسی تاثیرآموزش زیست شناسی مبتنی بر رویکرد سازنده‌گرایی بر خودکارآمدی و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 81-103]

س

  • سازگاری با دانشگاه رابطه بین ادراک دانشجویان از کیفیت فضای دانشگاه و سازگاری آن‌ها با دانشگاه: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 7-33]
  • سایش اجتماعی بررسی وضعیت سایش اجتماعی کارکنان و رابطة آن با بیگانگی شغلی کارکنان اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 181-201]
  • سبک شناختی در حل مسئله رابطة فلسفة تربیتی و سبک شناختی در حل مسألة معلم با رشد قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 7-35]
  • سبک مقابله‌ای مسأله‌مدار بررسی مهارت‌های مقابله با فشارهای روانی و مشکلات براساس نظریة روان‌شناختی فولکمن و لازاروس در مثنوی معنوی با تکیه بر حکایت «شیر و نخجیران» [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 355-380]
  • سبک مقابله‌ای هیجان‌مدار بررسی مهارت‌های مقابله با فشارهای روانی و مشکلات براساس نظریة روان‌شناختی فولکمن و لازاروس در مثنوی معنوی با تکیه بر حکایت «شیر و نخجیران» [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 355-380]
  • سرزندگی تحصیلی اثربخشی آموزش راهبردی تفکر بر سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 247-267]
  • سرمایة روان‌شناختی مقایسه سرمایه روان شناختی، شادکامی و ذهن‌آگاهی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دبیرستان های پسرانه [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 215-243]
  • سنجش اثربخشی ارائة مدل سنجش اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 123-152]
  • سنجش اجتماعی تحلیل ابعاد اجتماعی دانش محتوای آموزشی در آموزش ریاضی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 67-92]
  • سوادآموزی ‌زبان‌شناختی تبیین مدل سوادآموزی زبان‌شناختی دانشجومعلمان رشتة علوم‌تربیتی دانشگاه فرهنگیان براساس دانش ‌زیباشناختی، هوش‌اجتماعی و درک مبتنی بر تحلیل [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 131-154]
  • سواد محیط ‌زیستی میزان انطباق محتوای برنامه‌های درسی دورة ابتدایی با نیازهای مرتبط با ارتقای سواد محیط‌ زیستی دانش‌آموزان در حوزة شناختی از دیدگاه معلمان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 37-65]

ش

  • شادکامی مقایسه سرمایه روان شناختی، شادکامی و ذهن‌آگاهی دانش‌آموزان تیزهوش و عادی دبیرستان های پسرانه [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 215-243]
  • شادی تأثیر مداخلات روان‌شناسی مثبت‌نگر بر تاب‌آوری، بهزیستی روان‌شناختی و شادکامی پدران وابسته به مواد مخدر دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 223-245]
  • شایستگی مدل شایستگی ها و توانایی های مدیران میانی آموزش و پرورش: پژوهشی آمیخته [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 163-193]
  • شایستگی تحلیلی بر نقش طراحی آموزشی در توسعۀ حرفه‌ای کارورزان رشته زبان و ادبیات فارسی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 269-294]
  • شایستگی مدیران مدل شایستگی ها و توانایی های مدیران میانی آموزش و پرورش: پژوهشی آمیخته [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 163-193]
  • شهرت تعهد در آموزش عالی از مسیر دوسو‌توانی برند دانشگاه علامه طباطبایی تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 321-338]
  • شوق یادگیری کاوشی بر فهم ابعاد اقتدار معلمی در کلاس درس دانشگاهی؛ با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 53-79]

ص

  • صلاحیت‌حرفه‌ای ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه‌های شهرکرمان بارویکرد بهینه کاوی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 181-209]
  • صلاحیت شناختی ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه‌های شهرکرمان بارویکرد بهینه کاوی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 181-209]
  • صلاحیت‌ عاطفی ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه‌های شهرکرمان بارویکرد بهینه کاوی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 181-209]
  • صلاحیت مهارتی ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه‌های شهرکرمان بارویکرد بهینه کاوی [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 181-209]

ط

  • طراحی آموزشی تحلیلی بر نقش طراحی آموزشی در توسعۀ حرفه‌ای کارورزان رشته زبان و ادبیات فارسی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 269-294]
  • طراحی راهبردی طراحی راهبردی برنامة درس‌پژوهی در مقطع ابتدایی با روش‌های SWOT و QSPM [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 367-404]

ع

  • عالم تحولات تاریخی گفتمان معلم در ایران معاصر [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 193-222]
  • عدالت آموزشی بررسی نابرابری‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در مقایسه با شاخص‌های کشوری و ارائة الگویی برای تحقق عدالت آموزشی با تأکید بر فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 383-413]
  • عدالت اجتماعی مسئولیت حکومت اسلامی در هدایت متربیان از دیدگاه فقهی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 265-291]
  • عدالت سازمانی بررسی تأثیر عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی بر نوآوری مدیران مدارس (مورد مطالعه: مدارس یزد) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 155-179]
  • عملکرد آموزشی اثربخشی راهبردهای یادگیری- یاددهی با تأکید بر ICT فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی دانشجومعلمان رشتة جغرافیای دانشگاه فرهنگیان گیلان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 293-324]
  • عملکرد تحصیلی بررسی رابطه خلاقیت و هوش عاطفی با راهبردهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شهر نایین [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 83-104]
  • عملکرد شغلی رابطة هوش استراتژیک مدیران با عملکرد شغلی و موفقیت سازمانی کارکنان از دیدگاه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 41-61]
  • عملکرد شغلی تأثیر ابعاد مدیریت دانش بر انگیزش و عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی شهر شیراز [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 221-244]

ف

  • فرسودگی نقش میانجی درگیری شغلی معلمان در رابطة توانمندی‌های شخصیتی با فرسودگی شغلی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 317-341]
  • فرسودگی تحصیلی مفهوم‌پردازی فلات تحصیلی و شناسایی عوامل زمینه‌ای مؤثر بر آن [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 299-320]
  • فرسودگی تحصیلی رابطة بی‌علاقگی تحصیلی و اضطراب امتحان با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 449-467]
  • فرسودگی شغلی نقش میانجی درگیری شغلی معلمان در رابطة توانمندی‌های شخصیتی با فرسودگی شغلی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 317-341]
  • فرهنگ بررسی عوامل مؤثر بر تحول در حوزه فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش ایران (مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر تهران) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 381-402]
  • فرهنگ ارزشیابی تبعات شکل‌گیری فرهنگ ارزشیابی کاذب در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 261-297]
  • فرهنگ سازمانی بررسی عوامل مؤثر بر تحول در حوزه فرهنگ سازمانی در آموزش و پرورش ایران (مورد مطالعه: آموزش و پرورش شهر تهران) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 381-402]
  • فلات مفهوم‌پردازی فلات تحصیلی و شناسایی عوامل زمینه‌ای مؤثر بر آن [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 299-320]
  • فلات تحصیلی مفهوم‌پردازی فلات تحصیلی و شناسایی عوامل زمینه‌ای مؤثر بر آن [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 299-320]
  • فلسفة تربیتی رابطة فلسفة تربیتی و سبک شناختی در حل مسألة معلم با رشد قضاوت اخلاقی دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 7-35]
  • فلسفة تعلیم و تربیت بررسی نابرابری‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در مقایسه با شاخص‌های کشوری و ارائة الگویی برای تحقق عدالت آموزشی با تأکید بر فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 383-413]
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات اثربخشی راهبردهای یادگیری- یاددهی با تأکید بر ICT فناوری اطلاعات و ارتباطات بر عملکرد آموزشی دانشجومعلمان رشتة جغرافیای دانشگاه فرهنگیان گیلان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 293-324]

ق

  • قابلیت یادگیری ساخت و بررسی روایی و پایایی پرسشنامة قابلیت‌ یادگیری ‌سازمانی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 244-211]
  • قابلیت یادگیری سازمانی ساخت و بررسی روایی و پایایی پرسشنامة قابلیت‌ یادگیری ‌سازمانی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 244-211]

ک

  • کارآمدی نقش میانجی‌ توانمندسازی روان‌شناختی در رابطة بین کارآمدی جمعی معلمان و هیجانات تدریس [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 107-129]
  • کارآمدی جمعی معلمان نقش میانجی‌ توانمندسازی روان‌شناختی در رابطة بین کارآمدی جمعی معلمان و هیجانات تدریس [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 107-129]
  • کارکردهای دانشگاه ارائة مدل سنجش اثربخشی کارکردهای دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 123-152]
  • کارورزی طراحی الگوی مربی‌گری فرایند کارورزی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 7-39]
  • کارورزی آسیب‌شناسی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل تحلیلی سه‌شاخگی «3c» [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 245-265]
  • کارورزی تحلیلی بر نقش طراحی آموزشی در توسعۀ حرفه‌ای کارورزان رشته زبان و ادبیات فارسی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 269-294]
  • کانون ارزیابی مدل شایستگی ها و توانایی های مدیران میانی آموزش و پرورش: پژوهشی آمیخته [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 163-193]
  • کتاب های کمک درسی بررسی علل گرایش دانش آموزان به کتاب های کمک‌درسی ریاضی از دیدگاه دبیران و دانش آموزان (پژوهش آمیخته) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 469-493]
  • کلاس درس کاوشی بر فهم ابعاد اقتدار معلمی در کلاس درس دانشگاهی؛ با رویکرد آمیخته (مورد مطالعه: دانشگاه فرهنگیان) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 53-79]
  • کمال‌گرایی پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، کمال‌گرایی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان دبیرستانی شهر قم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 35-58]
  • کودکان بازی های خلاق مبنایی برای شکل گیری نگرش کارآفرینانه در کودکان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 495-523]
  • کودکان اوتیستیک ارائة مدلی برای پاسخگوبودن مدارس عادی به کودکان اوتیسم بر پایة رفتارشناسی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • کیفیت خدمات شناسایی و ارزیابی مؤلفه‌های کیفیت خدمات واحدهای آموزش دانشگاه: رویکرد آمیخته (مورد: واحد آموزش یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 105-131]
  • کیفیت زندگی کاری کیفیت زندگی کاری و نقش آن در بی‌تفاوتی سازمانی معلمان ورزش [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 245-260]
  • کیفیت فضای دانشگاه رابطه بین ادراک دانشجویان از کیفیت فضای دانشگاه و سازگاری آن‌ها با دانشگاه: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 7-33]

گ

  • گرایش بررسی علل گرایش دانش آموزان به کتاب های کمک‌درسی ریاضی از دیدگاه دبیران و دانش آموزان (پژوهش آمیخته) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 469-493]
  • گفتمان تحولات تاریخی گفتمان معلم در ایران معاصر [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 193-222]

م

  • متخصص تحولات تاریخی گفتمان معلم در ایران معاصر [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 193-222]
  • متربی مسئولیت حکومت اسلامی در هدایت متربیان از دیدگاه فقهی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 265-291]
  • مداخلات روان‌شناسی مثبت‌نگر تأثیر مداخلات روان‌شناسی مثبت‌نگر بر تاب‌آوری، بهزیستی روان‌شناختی و شادکامی پدران وابسته به مواد مخدر دانش‌آموزان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 223-245]
  • مدارس ابتدایی تبعات شکل‌گیری فرهنگ ارزشیابی کاذب در مدارس ابتدایی: مطالعه‌ای پدیدارشناسانه [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 261-297]
  • مدل Apos بررسی سطح یادگیری دانش‌آموزان از مفاهیم فیزیک به کمک مدل ساختن‌گرایی APOS [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 133-161]
  • مدل سه‌شاخگی آسیب‌شناسی برنامة کارورزی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مدل تحلیلی سه‌شاخگی «3c» [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 245-265]
  • مدل‌های ذهنی بررسی و کشف مدل‌های ذهنی دانش آموزان متوسطۀ اول در خصوص مفهوم حجم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 329-361]
  • مدیران شناسایی عوامل مؤثر بر ارتقای اثربخشی رهبری مدیران پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان (مطالعة کیفی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 391-425]
  • مدیران مدارس ابعاد و الزامات حرفه‌ای‌شدن مدیران‌ مدارس(مورد مطالعه: دبیرستان‌های دخترانة شهر مشهد) [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 137-162]
  • مدیریت دانش تأثیر ابعاد مدیریت دانش بر انگیزش و عملکرد شغلی دبیران تربیت بدنی شهر شیراز [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 221-244]
  • مراکز آموزشی ارائة مدلی برای پاسخگوبودن مدارس عادی به کودکان اوتیسم بر پایة رفتارشناسی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 33-52]
  • مربی‌گری طراحی الگوی مربی‌گری فرایند کارورزی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 7-39]
  • مشکلات رفتاری پیش‌بینی خودکنترلی براساس مهارت‌های اجتماعی و رفتاری دانش‌آموزان با نیازهای ویژة ذهنی آموزش‌پذیر دبستان‌های استثنایی شهر تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 61-86]
  • مصاحبه‌تخصصی شناسایی مشکلات فرایند مصاحبه تخصصی داوطلبان برای پذیرش در دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائة الگوی مطلوب [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 105-136]
  • معلم تحولات تاریخی گفتمان معلم در ایران معاصر [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 193-222]
  • معلمان ورزش استان زنجان کیفیت زندگی کاری و نقش آن در بی‌تفاوتی سازمانی معلمان ورزش [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 245-260]
  • معلم پژوهنده آسیب‌شناسی برنامة معلم پژوهنده در آموزش و پرورش ایران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 339-366]
  • مکان نمادین تحلیل ابعاد اجتماعی دانش محتوای آموزشی در آموزش ریاضی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 67-92]
  • ملی‌گرا تحولات تاریخی گفتمان معلم در ایران معاصر [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 193-222]
  • منابع انسانی مدل شایستگی ها و توانایی های مدیران میانی آموزش و پرورش: پژوهشی آمیخته [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 163-193]
  • مهارت‌های اجتماعی پیش‌بینی خودکنترلی براساس مهارت‌های اجتماعی و رفتاری دانش‌آموزان با نیازهای ویژة ذهنی آموزش‌پذیر دبستان‌های استثنایی شهر تهران [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 61-86]
  • موفقیت سازمانی رابطة هوش استراتژیک مدیران با عملکرد شغلی و موفقیت سازمانی کارکنان از دیدگاه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 41-61]

ن

  • نابرابری آموزشی بررسی نابرابری‌های آموزشی سیستان و بلوچستان در مقایسه با شاخص‌های کشوری و ارائة الگویی برای تحقق عدالت آموزشی با تأکید بر فلسفة تعلیم و تربیت اسلامی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 383-413]
  • نظام آموزش عالی واکاوی موانع و مشکلات فعالیت اعضای هیئت علمی در نظام آموزش ‌عالی تربیت معلم [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 93-121]
  • نظام ارزشیابی طراحی الگوی اعتبارسنجی استانداردهای بین‌المللی نظام ارزشیابی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 325-354]
  • نظام جذب ارائه الگوی نظام جذب و تأمین نیروی انسانی حرفه‌ای در آموزش و پرورش [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 163-191]
  • نظریة ربط‌ها و نسبت‌ها طراحی الگوی ساختاری- روشی تدریس رصدخانه ای به ابتنای نظریه ربط ها و نسبت ها (با تمرکز بر القای جمع الجمعی انفسی و آفاقی) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 295-328]
  • نظریة فولکمن و لازاروس بررسی مهارت‌های مقابله با فشارهای روانی و مشکلات براساس نظریة روان‌شناختی فولکمن و لازاروس در مثنوی معنوی با تکیه بر حکایت «شیر و نخجیران» [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 355-380]
  • نظریه ساختن‌گرایی بررسی سطح یادگیری دانش‌آموزان از مفاهیم فیزیک به کمک مدل ساختن‌گرایی APOS [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 133-161]
  • نظم رویکرد قرآن کریم در نظم اجتماعی نسبت به نظریه نظم اجتماعی پارسونز [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 363-390]
  • نظم اجتماعی رویکرد قرآن کریم در نظم اجتماعی نسبت به نظریه نظم اجتماعی پارسونز [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 363-390]
  • نگرش به ریاضی بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر استانداردهای فرایندی NCTM بر نگرش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایة پنجم در درس ریاضی [دوره 10، شماره 1، 1400، صفحه 195-214]
  • نگرش کارآفرینانه بازی های خلاق مبنایی برای شکل گیری نگرش کارآفرینانه در کودکان [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 495-523]
  • نوآوری بررسی تأثیر عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی بر نوآوری مدیران مدارس (مورد مطالعه: مدارس یزد) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 155-179]

و

  • واحد آموزش شناسایی و ارزیابی مؤلفه‌های کیفیت خدمات واحدهای آموزش دانشگاه: رویکرد آمیخته (مورد: واحد آموزش یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران) [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 105-131]
  • ویژگی‌های شخصیتی پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی بر اساس ویژگی‌های شخصیتی، کمال‌گرایی و اضطراب امتحان در دانش‌آموزان دبیرستانی شهر قم [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 35-58]

ه

  • هنجار اخلاقی تحلیل ابعاد اجتماعی دانش محتوای آموزشی در آموزش ریاضی [دوره 10، شماره 3، 1400، صفحه 67-92]
  • هوش رابطة هوش استراتژیک مدیران با عملکرد شغلی و موفقیت سازمانی کارکنان از دیدگاه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 41-61]
  • هوش ‌اجتماعی تبیین مدل سوادآموزی زبان‌شناختی دانشجومعلمان رشتة علوم‌تربیتی دانشگاه فرهنگیان براساس دانش ‌زیباشناختی، هوش‌اجتماعی و درک مبتنی بر تحلیل [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 131-154]
  • هوش استراتژیک رابطة هوش استراتژیک مدیران با عملکرد شغلی و موفقیت سازمانی کارکنان از دیدگاه کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 41-61]
  • هوش‌عاطفی بررسی رابطه خلاقیت و هوش عاطفی با راهبردهای انگیزشی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شهر نایین [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 83-104]
  • هیجانات تدریس نقش میانجی‌ توانمندسازی روان‌شناختی در رابطة بین کارآمدی جمعی معلمان و هیجانات تدریس [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 107-129]

ی

  • یادگیری ساخت و بررسی روایی و پایایی پرسشنامة قابلیت‌ یادگیری ‌سازمانی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 244-211]
  • یادگیری بررسی سطح یادگیری دانش‌آموزان از مفاهیم فیزیک به کمک مدل ساختن‌گرایی APOS [دوره 10، شماره 4، 1400، صفحه 133-161]
  • یادگیری سازمانی ساخت و بررسی روایی و پایایی پرسشنامة قابلیت‌ یادگیری ‌سازمانی در دانشگاه فرهنگیان [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 244-211]